Պրեմիերաներ օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում
28.03.2019
Մարտի 28-ին հերթական առաջնախաղն էր Ալեքսանդր Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում։ Հանդիսատեսը հնարավորություն ունեցավ երկրորդ անգամ ըմբոշխնելու Ջուզեպե Վերդիի «Աթթիլա» օպերայի բեմական կատարումը, որի առաջին պրեմիերան տեղի էր ունեցել փետրվարի 21-ին։
Ինչպես մեր հետ զրույցում նշեց օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի դիրիժոր Հարություն Արզումանյանը՝ թատրոնի մեներգիչների, նվագախբի և երգչախմբի մասնակցությամբ մատուցվող ներկայացումն իր առանձնահատուկ տեղն ունի աշխարհի լավագույն բեմերում։ «Սա Վերդիի վաղ շրջանի ամենակատարյալ օպերան է, որը հենց ինքը՝ կոմպոզիտորը, առանձնահատուկ բարձր է գնահատել, ու շատ կարոր էր այն ունենալ նաև մեր բեմում։ Հույս ունեմ, որ մի օր Աթթիլայի դերում հանդես կգա մեր աշխարհահռչակ երգիչ Բարսեղ Թումանյանը»,-նշեց Հարություն Արզումանյանը։ Դիրիժորը ուրախությամբ հիշատակեց, որ քսանհինգ տարվա դադարից հետո Բարսեղ Թումանյանն անցյալ տարի կրկին հանդես եկավ երևանյան բեմում՝ մասնակցելով Տիգրան Չուխաջյանի «Արշակ Բ» ներկայացմանը։
Նախերգանքից և երեք գործողությունից բաղկացած օպերայի իտալերեն լիբրետոյի հեղինակը Տեմիստոկլե Սոլերան է, այն գրվել է գերմանացի դրամատուրգ Զաքարիուս Վերների «Աթթիլա, հոների արքա» պիեսի հիման վրա։ Օպերան առաջին անգամ ներայացվել է 1846 թ․ մարտի 17-ին Վենետիկի «Լա Ֆենիչե» թատրոնում։ Գործողությունները կատարվում են 5-րդ դարի կեսին՝ Ակվիլեիայում, Ադրիատիկ ծովի ծովածոցում՝ Հռոմի մերձակայքում։
Հերոսներին մարմնավորել են Հայկ Տիգրանյանը (Աթթիլա), ՀՀ վաստակավոր արտիստներ Մարինե Դեինյանը (Օդաբելա) և Սարգիս Աղամալյանը (Ֆորեստո), Դավիթ Բաբայանցը (Էցիո), Հովհաննես Անդրեասյանը (Ուլդինո), այլ սիրված երգիչներ։ Հարություն Արզումանյանի խոսքով՝ դատելով հանդիսատեսի ու մեկնաբանների արձագանքներից, ներկայացումն այսուհետ իր կայուն տեղը կունենա թատրոնի խաղացանկում։
Առաջիկա շաբաթ ևս մեկ առաջնախաղ է սպասվում հայ երաժշտասերներին։ Ապրիլի 4-ին կկայանա Վոլֆգանգ Ամադեուս Մոցարտի «Կախարդական սրինգ» օպերայի հայաստանյան պրեմիերան: Սա ևս երկրորդ առաջնախաղն է․ փետրվարի 25-ին կայացած առաջին պրեմիերան անցավ լեփ-լեցուն դահլիճում։
Ինչպես մեր զրույցի ընթացքում բնորոշեց բեմադրող դիրիժոր Հարություն Արզումանյանը․«Շատ կրթող, բարություն և լույս սփռող, խորը փիլիսոփայություն ունեցող ներկայացում է, որն ուղղված է թե մեծերին, թե երիտասարդ լսարանին։ Օպերան իր թվացյալ հեշտության մեջ բավականին բարդ ստեղծագործություն է և երգիչների ու նվագախմբի մեծ կատարողական վարպետություն է պահանջում։ Այստեղ չկան փոքր դերերգեր, գրեթե բոլորը գլխավոր են»։ Նրա խոսքերով՝ իրենց վարպետությամբ փայլում են Լիպարիտ Ավետիսյանը, Հասմիկ Թորոսյանը, Կիմ Սարգսյանը, Զոհրաբ Զոհրաբյանը, Մերի Մովսիսյանը, Ալինա Փահլևանյանը, Մարինե Դեինյանը, Աննա Մնացականյանը, Թամարա Դադոյանը։
Սա «Դոն Ժուանից» հետո երկրորդ ներկայացումն է, որ Մոցարտի օպերաներից բեմադրվում է հայկական բեմում։ Երկու գործողությամբ «Կախարդական սրինգ»-ը երբևէ Հայաստանում այսպես ամբողջական չի ներկայացվել, եղել է միայն համերգային տարբերակը։ Իտալացի Պաոլո Միչիկեի բեմադրած ներկացումը հագեցած է լուսային և լազերային բազմաթիվ էֆեկտներով, գունագեղ հագուստներով։
Ի դեպ, մինչ հայկական բեմահարթակում առաջնախաղն Ալեքսանդր Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի բեմադրած «Կախարդական սրինգ»-ը անցյալ տարի հաջողությամբ ներկայացվել է Դուբայում և Քուվեյթում: Հենց հայ կատարողները պատիվ ունեցան բացելու Քուվեյթի ազգային օպերային թատրոնի նորակառույց շենքը և այս երկրի պատմության մեջ բեմադրել առաջին օպերային ներկայացումը։ «Սա հայկական արվեստի՝ արտերկիր արտահանման լավագույն օրինակներից է»,-նշեց Հարություն Արզումանյանը։
Պրեմերաների առումով բավականին բեղուն կարելի է համարել Ալեքսանդր Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի վերջին ամիսների գործունեությունը։ Թատրոնի գեղարվեստական ղեկավար Կոնստանտին Օրբելյանի ջանքերով նորովի բեմադրվեցին Բիզեի «Կարմեն»-ը, Չուխաջյանի «Կարինեն»՝ որի հիմքում դրվեց Ֆրանսիայում հայտնաբերված բնագիրը՝ Չուխաջյանի գործիքավորմամբ, Անդրեյս Ժագարսի բեմադրությամբ Մասնեի «Մանոնը», ինչպես նաև Կարեն Խաչատրյանի «Չիպոլինոն»։ Վերջինս երեկ «Արտավազդ» մրցանակաբաշխության ժամանակ արժանացավ «Տարվա լավագույն ներկայացում» մրցանակին։
Լուսինե Զորյան
Աղբյուր՝ LADYNEWS.am
Դիտվել է 6667 անգամ
Читать на русском
|