Ինչ է հակահաճոյախոսությունը և հաճոյախոսության հակադարձումն ըստ էթիկետի մասնագետների
28.05.2025
Մենք բոլորս սիրում ենք հաճոյախոսություններ։ Սակայն կան իրավիճակներ, երբ գովասանքը որոշակի պատճառներով բացասաբար է ընկալվում։ Այդ ժամանակ մենք բախվում ենք հակահաճոյախոսության և հաճոյախոսության հակադարձում հասկացություններին։ էթիկետի մասնագետները հանգամանալի ներկայացրել են, թե ինչ են այս եզրույթները և ինչու է կարևոր հասկանալ դրանց միջև եղած տարբերությունը։
Ի՞նչ է հակահաճոյախոսությունը և հաճոյախոսության հակադարձումը
Հակահաճոյախոսությունը գովասանքի տեսք ունեցող արտահայտություն է, որը, սակայն, ունի թաքնված բացասական երանգ կամ նույնիսկ բացահայտ նվաստացում։ Դրա նպատակն է վիրավել զրուցակցի ինքնասիրությունը՝ ընդգծելով նրա թերությունները կամ թույլ կողմերը։
Օրինակ՝ «Դու լավ տեսք ունես, վերջապես նիհարել ես» արտահայտությունը հնչում է որպես հաճոյախոսություն, բայց պարունակում է ակնարկ նախկին քաշի խնդիրների մասին։
Հաճոյախոսության հակադարձումը
Հաճոյախոսության հակադարձումը պաշտպանական ռեակցիա է՝ ստացված հակահաճոյախոսությանը։ Այն իրավիճակը վիրավորողին վերադարձնելու միջոց է՝ օգտագործելով համանման տեխնիկա։
Հաճոյախոսության հակադարձումը կարող է լինել մեղմ («Շնորհակալություն, փորձեցի») կամ սուր («Բայց հիմա իմ հագուստը քեզ լավ կհամապատասխանի»։)
Ինչո՞ւ են մարդիկ օգտագործում հակահաճոյախոսություններ

Հակահաճոյախոսության ի հայտ գալու պատճառները բազմազան են.
• Ինքնահաստատվելու ցանկություն։ Մարդն իրեն անինքնավստահ է զգում և փորձում է մեկ ուրիշի հաշվին բարձրացնել իր ինքնագնահատականը։
• Նախանձ կամ խանդ։ Տեսնելով ուրիշների հաջողությունները՝ ոմանք բացասական հույզեր են ապրում և փորձում նվազեցնել նվաճումների նշանակությունը։
• Կատակ. Երբեմն նման արտահայտություններն ընկալվում են որպես կատակ, հատկապես մտերիմ ընկերների շրջանում։
• Կոնֆլիկտային անձնավորություն։ Որոշ մարդիկ հակված են իրենց դժգոհությունն արտահայտել ծաղրական արտահայտություններով և հեգնանքով։ Այնուամենայնիվ, կարևոր է հիշել, որ բացասական հաճոյախոսությունների անընդհատ օգտագործումը կործանարար ազդեցություն է ունենում մարդկանց հարաբերությունների վրա։
Ինչպես ճիշտ արձագանքել

Գոյություն ունեն տհաճ մեկնաբանություններին արձագանքելու մի քանի ռազմավարություններ.
• Անտեսում։ Բացասականությունը չեզոքացնելու լավագույն միջոցը սադրիչ հայտարարություններն անտեսելն է։
• Հանգիստ արձագանք։ Կարող եք շնորհակալություն հայտնել ուշադրության համար և փոխել թեման։
• Հումորային պատասխան։ Եթե իրավիճակը թույլ է տալիս, կարող եք պատասխանել թեթև ժպիտով և հումորով՝ զինաթափելով հակառակորդին։
• Խաղից ուղղակի հրաժարում։ Երբեմն օգտակար է հստակ նշել, որ նման մեկնաբանությունները վիրավորում են ձեզ և խնդրել դադարեցնել դրանք։
Իսկ ահա թե ինչ՝ հաճոյախոսության հակադարձման պարագայում

Հաճոյախոսության հակադարձումը զգուշություն է պահանջում։ Կարևոր է հաշվի առնել իրավիճակի համատեքստը և զրուցակցի հուզական վիճակը։ Հակադարձ հաճոյախոսությունը կարող է լինել արդյունավետ պաշտպանության միջոց, բայց այն կարող է նաև սրել հակամարտությունը։
Օրինակ, եթե ինչ-որ մեկը ձեզ ասել է. «Վա՜յ, նոր զգեստ։ Փորձո՞ւմ ես լա՞վ հագնվել», կարող եք նրբորեն հակադարձել. «Հաճելի է լսել դա, նշանակում է, որ իմ կերպարը իսկապես բարելավվել է»։
Հակահաճոյախոսությունը ու հաճոյախոսության հակադարձումը մեր առօրյա շփման մասն են։ Դրանք հասկանալու և ճիշտ արձագանքելու իմացությունը օգնում է պահպանել դրական հարաբերություններ և ինքնավստահություն։ Հիշե՛ք, որ իրական ուժն առաջինը հարվածելու ունակության մեջ չէ, այլ միմյանց նկատմամբ արժանապատվությունն ու հարգանքը պահպանելու կարողության։
Աղբյուր՝ LADYNEWS.am Դիտվել է 539 անգամ
Читать на русском
|